Fotografska razstava: Enzo Tedeschi, “PROSTORI – NEPROSTORI”


Podrobnosti dogodka

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ENZO TEDESCHI, odprtje razstave “PROSTORI – NEPROSTORI”

in
GAŠPER PIANO solo
CHAOSMOSE

v Klubu Štala

 GPS: Lokavec 45, 5270 Ajdovščina  (zaselek Kuši, ob Kovaškem muzeju)

petek, 19.9.2025

19:00
Odprtje razstave “Prostori – neprostori” Enza Tedeschija

Inaugurazione della mostra Luoghi non luoghi di Enzo Tedeschi

20:00
Gašper Piano
 – kitara / solo Krik Skovik
https://gasperpiano.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/user/gasperpiano

21:00
Chaosmose

Ivan Pilat – saksofon / sassofono baritono
Tony Costantini – pozavna / trombone
Riccardo Zorzi – bobni / batteria
https://www.youtube.com/watch?v=nAxLcx0NKrE

Zaželen prispevek 10€.

Zaradi boljše organizacije lepo prosimo, za rezervacije na:
drustvokussa@gmail.com
ali telefonsko:

Gal 031 494 852
Beti 051 313 163

Parkiranje: pri Klubu Štala. NE PARKIRAJTE NA TRAVNIKU NA LEVI, KO PRIDETE ČEZ MOSTIČEK.


Ko boste v Lokavcu z glavne ceste pri Pekarni Ježek zavili proti Štali, se držite leve ulice, vzporedno desno je ozka neprevozna ulica.

Cikel koncertov in razstav v letu 2025 sofinancira Občina Ajdovščina.

Contributo consigliato: 10 €

Prenotazioni a:
drustvokussa@gmail.com
Gal +386 31 494 852
Beti +386 51 313 163

Parcheggio: presso il Klub Štala. NON PARCHEGGIATE SUL PRATO A SINISTRA, DOPO IL PONTICELLO.


Quando arrivate a Lokavec e dalla strada principale presso la Panetteria Ježek svoltate verso Štala, mantenete la strada a sinistra; quella parallela a destra è stretta e impraticabile.

Il ciclo di concerti e mostre nel 2025 è cofinanziato dal Comune di Ajdovščina.

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Prostori – neprostori
Slike Enza Tedeschija prikazujejo kraje, ki znajo sproščati očarljivo privlačnost. Ta prevzame opazovalca, saj se tam čas zdi, kot da se odvija nazaj, mestoma teče v obratni smeri, drugič pa se ustavi. S tem nenavadnim gibanjem ovija drobne človeške figure, ki se izrisujejo na opustelih ozadjih, med sipinami… Nekatere navzočnosti, prežete z grozečimi simboli, so potopljene v tiho, poglobljeno razmišljanje – negibne pred usodo, katere izvor so pozabile, kot bi čakale na nekaj, kar se morda nikoli ne bo zgodilo.
V tem prostoru, na meji med budnostjo in sanjami, se prepletata fikcija in resničnost: medtem ko prostorsko-časovne koordinate bledijo, dobivajo podobe misli telesnost in dvodimenzionalno obliko, tako da tudi papirnati zidovi postajajo nepremagljive zapore. Vsak element je iztrgan iz konteksta in izven merila ter prav s tem, ko izgubi svojo prvotno funkcijo, pridobi vrednost spominske oživitve. V seriji, nastali med letoma 2008 in 2011, uporabljeni simboli in črke abecede, ki se kot monoliti dvigajo v puščavi – povečane, lebdeče ali iztrgane iz knjig znanja – prevzemajo nove pomene. Avtor skozi podobe razmišlja o moči jezika, odpira vprašanja o načinih komunikacije in predvsem izpostavlja popačenje sodobne kulture, v času, ko funkcionalna nepismenost in medijske manipulacije dobivajo vse bolj zaskrbljujoče obrise. Dela se ne izčrpajo ob prvem pogledu, temveč pustijo globoko sled, tudi zaradi samega ustvarjalnega procesa: vsaka podoba je analogno ustvarjena iz majhnih maket, ki zahtevajo dolgotrajne priprave in sestavljanje; natančen tisk v temnici, ki preudarno uravnava svetlobo in tone, nato še poudari učinek odtujenosti in tiho nelagodje, ki znata začarati gledalca.

Lorella Klun, september 2025

Luoghi non luoghi
Le immagini di Enzo Tedeschi mostrano dei luoghi capaci di sprigionare una malia che cattura l’osservatore: lì il tempo pare riavvolgersi, a tratti sembra procedere a ritroso, altre volte pare fermarsi. Nel suo strano moto avvolge le piccole figure umane che si stagliano su fondi desolati, tra le dune di sabbia; alcune presenze, sovrastate da simboli incombenti, sono in silenziosa contemplazione: inerti di fronte a un fato di cui hanno scordato l’origine, paiono in attesa di qualcosa che forse non accadrà mai.
In questo territorio al confine tra la veglia e il sogno, finzione e realtà si confondono: mentre le coordinate spazio-temporali sbiadiscono, le costruzioni della mente prendono forma e il bidimensionale acquista corpo, cosicché anche i muri di carta diventano prigioni invalicabili; ogni elemento è decontestualizzato e fuori scala e, proprio perdendo la propria originaria funzione, si ammanta di una potente valenza evocativa. Nella serie realizzata tra il 2008 e il 2011, i simboli utilizzati e le lettere dell’alfabeto che si stagliano come monoliti nel deserto, sovradimensionate, fluttuanti o in fuga dai libri della conoscenza, si caricano di nuove simbologie. Attraverso le immagini l’autore riflette sul potere del linguaggio, solleva interrogativi sui metodi della comunicazione e, soprattutto, pone l’accento sulle distorsioni culturali contemporanee, momento in cui l’analfabetismo funzionale e le manipolazioni mediatiche stanno assumoendo contorni sempre più preoccupanti. Le opere non si esauriscono al primo sguardo ma lasciano una profonda traccia di sé, anche grazie al processo creativo messo in atto: ogni immagine è realizzata nalogicamente partendo da piccoli plastici che richiedono lunghi interventi di preparazione e assemblaggio; l’accurata stampa in camera oscura, che dosa sapientemente luce e toni, concorre poi ad accentuare quell’effetto di straniamento e quella sottile inquietudine capaci di incantare lo spettatore.

Lorella Klun, settembre 2025

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Gašper Piano solo

V projektu Krik Skovik kitarist in skladatelj Gašper Piano uporablja slovensko ljudsko izročilo za razvoj lastnih instrumentalnih kitarskih skladb. S procesom ustvarjanja in izvajanja želi poudariti, kako lahko starodavno, ustno, spontano glasbeno izročilo služi kot vir navdiha za ustvarjanje sodobne glasbe. Piano ljudsko glasbeno izročilo preoblikuje z eksperimentacijo (razširjene in preparirane kitarske tehnike), uporabo poliritmije, interpretacijo skozi različne glasbene zvrsti (barok, serializem, jazz, noise) in improvizacijo.

Nel progetto Krik Skovik il chitarrista e compositore Gašper Piano si serve della tradizione popolare slovena per sviluppare proprie composizioni strumentali per chitarra. Con il processo creativo ed esecutivo intende sottolineare come l’antico patrimonio musicale orale e spontaneo possa fungere da fonte di ispirazione per la musica contemporanea. Piano rielabora la tradizione popolare attraverso la sperimentazione (tecniche chitarristiche estese e preparate), l’impiego della poliritmia, l’interpretazione in diversi generi musicali (barocco, serialismo, jazz, noise) e l’improvvisazione.

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Chaosmose

Chaosmose je glasbeni projekt, ki ga je zasnoval baritonist Ivan Pilat in ga navdihujejo filozofske vizije Félixa Guattarija. Nastal je kot prostor zvočnega in konceptualnega eksperimentiranja ter je skozi različne faze in zasedbe prerasel v svojo sedanjo utelešeno obliko v trio, v katerem sodelujeta pozavnist Tony Costantini in bobnar Riccardo Zorzi.
Zvok Chaosmose se razvija skozi poševno in nepredvidljivo glasbeno prakso, v kateri se zvočna sintaksa vedno znova na novo rojeva. Ansambel zavrača vsakršno prazno estetizacijo ali samovšečno hermetičnost ter se raje opira na avtentično, nujno izrazno gesto, ki ima svoje korenine v eksistencialni in politični nujnosti. Glasba se tu spreminja v mutirajočo logogenezo: v ustvarjanje, ki razbija oblike, da bi rodilo nove možnosti poslušanja in mišljenja.
Stilna značilnost Chaosmose temelji na osebni kombinaciji jezikov: komponirana glasba, svobodna improvizacija, grafične partiture in vodenje se zlivajo v neprekinjen tok, ki se giblje med strukturno strogostjo in anarhičnim zanosom. Gre za prečenje gostega, pulzirajočega, nenehno spreminjajočega se zvočnega morja, skoraj kot jadranje v ostrem vetru. Trio je nedavno posnel svoj novi album, ki bo izšel pri AUT Records, eni izmed najbolj vizionarskih in doslednih založb na področju sodobne raziskovalne glasbe. Gre za pomemben korak, ki zaznamuje razvoj Chaosmose in utrjuje njegovo prisotnost na eksperimentalni glasbeni sceni.

Chaosmose è un progetto musicale ideato dal baritonista Ivan Pilat, ispirato alle visioni filosofiche di Félix Guattari. Nato come spazio di sperimentazione sonora e concettuale, il progetto ha attraversato diverse fasi e formazioni, fino ad approdare alla sua attuale incarnazione in trio, con la partecipazione del trombonista
Tony Costantini e del batterista Riccardo Zorzi. Il suono di Chaosmose si sviluppa attraverso una pratica musicale obliqua e imprevedibile, in cui la sintassi sonora si rigenera di momento in momento. L’ensemble rifiuta ogni forma di estetizzazione vuota o
ermetismo compiaciuto, per abbracciare un gesto espressivo autentico, necessario, che affonda le radici in un’urgenza esistenziale e politica. La musica qui diventa logogenesi mutante: una creazione che rompe le forme per generare nuove possibilità di ascolto e pensiero. La cifra stilistica di Chaosmose si fonda su una combinazione personale di linguaggi: musica composta, improvvisazione libera, partiture grafiche e conduction si fondono in un flusso continuo, in bilico tra rigore strutturale e slancio anarchico. È un attraversamento in bolina stretta di un mare sonoro denso, pulsante, in costante trasformazione.
Il trio ha recentemente registrato il suo nuovo album, che verrà pubblicato da AUT Records, una delle etichette più visionarie e coerenti nella promozione della musica di ricerca contemporanea. Un passo importante che segna l’evoluzione di Chaosmose e ne consolida la presenza nella scena musicale sperimentale.